7 Şubat 2017 Salı

Büyük Valide Han

Uzun zamandır aklımda olan Büyük Valide Han’ ı sonunda keşfetme fırsatım oldu. Ne kadar fotojenik olduğunu az sonra fotoğraflardan göreceksiniz. İstanbul’ da öyle güzel, eski tarihe sahip olan yerler var ki ilk içeri adım attığınızda bile kokusu bir başka geliyor. Tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış bir şehir İstanbul. Her köşesi ayrı bir tarih, ayrı bir manzara. İki kıtayı birleştiren bu dünyanın en güzel şehrini, en iyi izleyebileceğiniz yerlerden biri burası. 

Detaylar >> http://www.pelorina.com/buyuk-valide-han/



Hanın girişi biraz ürkütücü ve karanlık :) Kubbeye çıkış yapmak istediğimizde "tadilat sebebiyle kapalı" yazıyla karşılaştım ama pes etmedim :) Çay ocağı işleten pamuk gibi bir teyze "turist misin" "ingilizcen varsa girebilirsin" dedi. Kendi memleketimde, kendi topraklarımda neden "turist" olmam gerekiyor anlamıyorum. Tabii ki böyle bir oyuna girmedim ama sebeplerini söyleyince hak vermiyor değil insan. Ne kadar pis kullanıldığından, düşüncesizce insanların zıplayarak aşağıda çalışan insanları ne kadar rahatsız ettiğinden bahsetti. Keşke medeni olabilmeyi herkes öğrense. Neyse sonuç olarak kubbeye çıkmayı başardım :)
Yapılışı 17.yüzyıla dayanan ve Kösem Sultan tarafından yaptırılan Valide Han, Osmanlı'dan bizlere kalmış en güzel yapılardan biridir. Valide Han geçmişte kervanların konakladığı İstanbul'daki en büyük han olma özelliğine sahip.
Bu harika çatıda solda Süleymaniye Camii, Eminönü Yeni Camii, Galata köprüsü, Galata kulesi, Boğaziçi köprüsü ve Kızkulesi gibi İstanbul'un en önemli silüetlerini izleme şansına sahipsiniz.
Tahtakale'nin tarihi hanları eski şaşalı günlerinden çok uzaklar. Yıkık ve viran olmasına rağmen odalarının bir kısmı ayakkabı, çanta, avize, gümüş gibi imalathanesi olarak kullanılıyor. Tarihi yarımadada osmanlılardan bugüne ayakta kalan en büyük hanı. Bir diğer özelliğiyse çatısından duyulan ezanların semada akustik dinleti oluşturması.
Valide Han Beyazıt'ta Mahmutpaşa'da Çakmakçılar Yokuşu ve Fincancılar Yokuşu arasında.
Giriş ücreti: 1 TL

3 yorum:

  1. Gezi tur önerileri görür oldum sıkça İstanbul içi..bir baksam mı ne diye düşündüm şu an.

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraf nasıl güzel. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. kızkardeslerarasında'nın keşif etkinliğinden geldim :) blogunuzu takipteyim bana da beklerim <3 makyajlikus.blogspot

    YanıtlaSil